آرشیو خرداد ماه 1402

یادگیری آسان

سه شنبه ۰۷ شهریور ۰۲

نقش فناوری در اکوسیستم نیروی کار جدید

حتی در عصر امروزی چت ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و دیگر فناوری‌های پیشرفته اتوماسیون، کارمندان یک شرکت مهم‌ترین منبع رو به رو مشتری آن هستند. این امر به‌ویژه در صنعت خدمات حرفه‌ای صادق است، دسته‌بندی گسترده‌ای که شامل آژانس‌های خلاق، شرکت‌های خدمات فناوری اطلاعات، مشاوره‌های مدیریت، شرکت‌های معماری و مهندسی، و بخش‌های خدمات تعبیه‌شده شرکت‌های محصولات می‌شود.

سازمان‌های خدمات حرفه‌ای (PSO) کالاها را تولید، توزیع یا نمی‌فروشند، تخصص و خروجی‌های خلاقانه کارکنان آنها «محصولات» آنهاست. ارائه یک CX عالی تفاوت بین مشتریان راضی و ناراضی (و به زودی سابق) است.

 

من بیش از 30 سال با PSOs کار کرده ام، از جمله 17 سال در Accenture به عنوان شریک مدیر جهانی مشاوره برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک و متوسط. PSOها مدت‌هاست که رویکردهای خود را برای پرسنل تیم‌های مشتری و پروژه بر اساس الگوی هرمی که بزرگترین بازیگرانی مانند PWC، Deloitte، Accenture و KPMG دهه‌ها پیش تأسیس کرده‌اند، مدل‌سازی کرده‌اند: به استخدام افراد بیشتر و بیشتر به عنوان کارمندان تمام وقت (FTEs) برای آموزش ادامه دهید. و در رتبه ها پیشرفت کند. در محیط امروزی، گسترش قابلیت‌های شرکت با خرید یک شرکت کوچکتر و حضور کارکنان آن در بخش FTE انجام می‌شود.

اکوسیستم نیروی کار جدید این مدل را به چالش می کشد. افراد نمی‌خواهند فقط بر اساس در دسترس بودن و مجموعه مهارت‌های فعلی، کار به آنها محول شود. آن‌ها می‌خواهند روی پروژه‌ها کار کنند و با مشتریان، جالب و باارزش هستند. آنها همچنین می خواهند کنترل بیشتری بر نحوه پیشرفت شغلی خود داشته باشند.

 

نظرسنجی اخیر ما از بیش از 1500 متخصص خدمات نشان می‌دهد که کارمندان بیشتری این مسائل را به دست خود می‌گیرند. از جمله یافته های خط اصلی:

76 درصد از پیمانکاران مستقل مورد بررسی تنها یک سال پیش کارمندان تمام وقت بودند.

43 درصد از FTE ها در حال بررسی ترک شغل خود برای تبدیل شدن به پیمانکاران مستقل هستند.

43 درصد از کارکنان تمام وقت نسبت به آزادی های درک شده که پیمانکاران مستقل از آن برخوردارند، حسادت می کنند.

جای تعجب نیست که اکثریت (61٪) از مدیران ارشد PSO 40٪ از وقت خود را هر روز صرف رسیدگی به جابجایی کارمندان می کنند و بیش از نیمی (53٪) در استخدام FTE ها مشکل دارند. آنها نمی توانند به طور موثر به خواسته ها و نیازهای نیروی کار خود رسیدگی کنند، در صادرات داده ها به صفحات گسترده و استفاده از نرم افزارهای قدیمی مانند سیستم های ERP یا CRM عمومی و سیستم های اتوماسیون خدمات حرفه ای قدیمی (PSA) که برای انواع تعاملات طراحی نشده اند، غرق شده اند. PSO ها اجرا می شوند.

حل این مشکلات به رشد توسعه دهندگان SaaS عمودی که به طور هدفمند راه حل های نرم افزاری می سازند تا هر چیزی را که یک PSO باید به طور بهینه اجرا کند تا به طور مداوم نتایج استثنایی برای مشتریان خود ارائه دهد، دامن زده است.

ده سال پیش، توسعه نرم افزار به طور صریح برای صنایعی مانند خدمات حرفه ای، تولید، یا خدمات مالی به دلیل هزینه بالای توسعه، نوآوری های بسیار کمتری ایجاد می کرد. برای کسب‌وکارها، هزینه‌های توسعه نرم‌افزار، تحویل و نگهداری بالا باقی می‌ماند. خوشبختانه دیجیتالی شدن سریع و مداوم فناوری همچنان صنعت نرم افزار را متحول می کند. توسعه‌دهندگان در حال ایجاد راه‌حل‌هایی هستند که برای موارد استفاده صنعتی خاص ساخته شده‌اند، که مزیت رقابتی، کارایی بیشتر و در نهایت موفقیت بیشتر را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند.

مزیت ها و معایب مدارس منشور

مزایای مدارس منشور

مزیت اصلی مدارس چارتر را می توان در یک کلمه خلاصه کرد: انتخاب. دانش آموزان و والدین گزینه های آموزشی متعددی را از مدارس منشور دریافت می کنند که ممکن است در مدارس دولتی محلی در دسترس نباشند. حامیان مدارس منشور استدلال می‌کنند که حتی برای دانش‌آموزانی که در مدارس منشور شرکت نمی‌کنند، تجربه آنها از وجود مدارس منشور سود می‌برد زیرا مدارس سنتی را مجبور می‌کنند تا برنامه‌های تحصیلی خود را بهبود بخشند تا برای دانش‌آموزان برای پر کردن صندلی‌های خود رقابت کنند. طرفداران معتقدند که در صورت مدیریت صحیح، مدارس منشور می توانند به عنوان آزمایشگاهی برای آزمایش و نوآوری آموزشی عمل کنند. تسهیل برخی مقررات می تواند معلمان و مدیران را برای توسعه و اجرای تجربیات درسی جدید و آزمایش راهبردهای یادگیری جدید آزاد کند. حداقل، فشار برای اجرا به این معنی است که مدارس منشور باید عملکرد خوبی داشته باشند یا با تعطیلی مواجه شوند. این انگیزه اضافی مطمئناً بر محیط آموزشی در مدارس منشور تأثیر می گذارد.

معایب

مخالفان در این واقعیت که مدارس چارتر علاوه بر یک موسسه آموزشی، به عنوان یک کسب وکار نیز عمل می کنند، ایراد می گیرند. به گفته منتقدان، مدارس چارتر تابع نیروهای بازار هستند و می توانند دانش آموزان را از آموزش مداوم محروم کنند. علاوه بر این، برخی منتقدان معتقدند که مدارس چارتر دانش آموزان را در امتداد خطوط نژادی و کلاسی تفکیک می کنند و همچنین ممکن است نتوانند به اندازه کافی به دانش آموزان معلول یا مهارت محدود انگلیسی خدمت کنند.

اتحادیه های معلمان نیز مخالفت خود را با جنبش مدارس منشور اعلام کرده اند. بر اساس گزارش مرکز ملی مطالعات خصوصی سازی در آموزش و پرورش، از آنجایی که مدارس منشور مستقل از سیستم های مدارس دولتی کار می کنند، مشمول الزامات خاصی نیستند، مانند داشتن معلمان کلاسی که توسط هیئت آموزشی دولتی تأیید شده باشند. منتقدان علاوه بر این ادعا می کنند که از آنجایی که آنها به اندازه یک مدرسه دولتی سنتی بودجه دریافت نمی کنند، مدارس منشور می توانند امکانات، لوازم و سایر منابع حیاتی ناکافی داشته باشند. نگرانی دیگر معلمان این است که مدارس منشور می توانند نابرابری بیشتری را با عدم پذیرش برخی از دانش آموزان بر اساس سطح درآمد، سطح توانایی یا سایر عوامل مشابه نشان دهند.

نقشه برداری فروشگاه داخلی

استفاده از ناوبری و موقعیت یابی داخلی، خرده فروشی را به سطح جدیدی از توسعه می برد. با به کارگیری این فناوری، فروشگاه های بزرگ می توانند به راحتی توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کنند و وفاداری مشتریان را افزایش دهند. نقشه‌برداری فروشگاه به مشتریان اجازه می‌دهد تا نقشه‌های دقیق ساختمان‌ها را دریافت کنند، که یافتن محصولات را آسان‌تر می‌کند و در زمان خرید صرفه‌جویی می‌کند. این امر کار با مشتریان را مؤثرتر می کند و میانگین هزینه و همچنین سود آنها را افزایش می دهد.

نقشه های دیجیتال چگونه می توانند به سود فروشگاه شما باشند؟

سیستم های ناوبری داخلی مدرن، نقشه برداری سطح بالا را فراهم می کنند و به راحتی در مکان هایی که سیگنال GPS منظم کافی نیست، به شما کمک می کنند. برای ساخت نقشه، استفاده از گوشی هوشمند مجهز به iOS یا اندروید که این روزها تقریبا هر کسی آن را دارد، کافی است. هنگام پیاده سازی نقشه، می توانید به طور موثر موقعیت یابی داخلی را فراهم کنید، به مشتریان در یافتن محصولات مورد نظر کمک کنید، و تحلیل های موثری به دست آورید که می تواند به شما در بهینه سازی موقعیت اقلام در قفسه ها کمک کند.

ناوبری داخلی برای مشتریان

نشانه ها همیشه در مورد پیدا کردن محصولات مورد نظر کافی نیستند. بسیاری از فروشگاه ها راهروها و ردیف های بی شماری از قفسه ها دارند که مشتریان را مجبور می کند برای مدت طولانی در جستجوی کالای مورد نظر خود سرگردان باشند. با نقشه برداری داخلی، می توان از این مسائل جلوگیری کرد. برنامه ناوبری درون فروشگاهی به ساخت نقشه های دیجیتالی دقیق کمک می کند که مناسب ترین مسیر را برای مشتریان نشان می دهد.

توابع نرم افزار نقشه برداری خرده فروشی بر اساس چراغ ها یا برچسب های مختلف ارائه می شود که موقعیت کاربر را در نظر می گیرد. مشتری با تلفن هوشمند فقط باید از برنامه ناوبری فروشگاه داخلی (یا یک برنامه فروشگاه با SDK مکان یکپارچه) استفاده کند تا کوتاه ترین و راحت ترین مسیر را به بخش یا قفسه مورد نیاز برساند.

علاوه بر این، این پلتفرم می‌تواند نکاتی را به شما بدهد یا اعلان‌های فشاری درباره تبلیغات، تخفیف‌ها و پیشنهادهای جایزه ارسال کند. در صورت نیاز می توان از این سیستم برای ارائه اطلاعات ارزشمند به مشتریان استفاده کرد. به عنوان مثال، برنامه می تواند به مشتریان اطلاع دهد که یک مورد در لیست آنها فروخته شده است، یا اینکه محصولاتی در نزدیکی فروش وجود دارد. بر اساس داده های تحقیقاتی، امکان خرید با پیشنهادهای یکباره مانند این تا 78 درصد است.

سفارشی سازی گوشی اندروید

سفارشی سازی گوشی های اندروید به روش های مختلفی انجام می شود. برای مثال، شما می توانید با استفاده از لانچر های مختلف، ویجت ها، تم ها و آیکون های دلخواه خود را به گوشی اضافه کنید. همچنین، با استفاده از برنامه های مختلف، می توانید صفحه کلید، صفحه قفل و ... را سفارشی کنید.

نصب لانچر در اندروید

برای نصب لانچر جدید در اندروید، می توانید به فروشگاه Google Play بروید و یکی از لانچرهای موجود را دانلود کنید. سپس آن را نصب کرده و باز کنید. بعد از باز کردن آن، می توانید تنظیمات آن را مطابق با سلیقه خود سفارشی کنید.

همچنین، برای تغییر لانچر پیش فرض در اندروید، به مسیر Settings > Apps > All رفته و صفحه را پیمایش کرده و نرم افزار لانچر اخیر خود را جستجو کنید. برای مثال لانچر پیش فرض در این دستگاه Google Now Launcher می باشد. آن را لمس کرده و به قسمت Launch by Default بروید.

نصب ویجت در اندروید

برای نصب ویجت جدید در اندروید، می توانید به صفحه اصلی دستگاه خود بروید و یک فضای خالی را لمس کرده و نگه دارید. سپس روی گزینه ویجت ها ضربه بزنید و ویجت مورد نظر خود را انتخاب کنید .