سه شنبه ۰۷ شهریور ۰۲

مزیت ها و معایب مدارس منشور

مزایای مدارس منشور

مزیت اصلی مدارس چارتر را می توان در یک کلمه خلاصه کرد: انتخاب. دانش آموزان و والدین گزینه های آموزشی متعددی را از مدارس منشور دریافت می کنند که ممکن است در مدارس دولتی محلی در دسترس نباشند. حامیان مدارس منشور استدلال می‌کنند که حتی برای دانش‌آموزانی که در مدارس منشور شرکت نمی‌کنند، تجربه آنها از وجود مدارس منشور سود می‌برد زیرا مدارس سنتی را مجبور می‌کنند تا برنامه‌های تحصیلی خود را بهبود بخشند تا برای دانش‌آموزان برای پر کردن صندلی‌های خود رقابت کنند. طرفداران معتقدند که در صورت مدیریت صحیح، مدارس منشور می توانند به عنوان آزمایشگاهی برای آزمایش و نوآوری آموزشی عمل کنند. تسهیل برخی مقررات می تواند معلمان و مدیران را برای توسعه و اجرای تجربیات درسی جدید و آزمایش راهبردهای یادگیری جدید آزاد کند. حداقل، فشار برای اجرا به این معنی است که مدارس منشور باید عملکرد خوبی داشته باشند یا با تعطیلی مواجه شوند. این انگیزه اضافی مطمئناً بر محیط آموزشی در مدارس منشور تأثیر می گذارد.

معایب

مخالفان در این واقعیت که مدارس چارتر علاوه بر یک موسسه آموزشی، به عنوان یک کسب وکار نیز عمل می کنند، ایراد می گیرند. به گفته منتقدان، مدارس چارتر تابع نیروهای بازار هستند و می توانند دانش آموزان را از آموزش مداوم محروم کنند. علاوه بر این، برخی منتقدان معتقدند که مدارس چارتر دانش آموزان را در امتداد خطوط نژادی و کلاسی تفکیک می کنند و همچنین ممکن است نتوانند به اندازه کافی به دانش آموزان معلول یا مهارت محدود انگلیسی خدمت کنند.

اتحادیه های معلمان نیز مخالفت خود را با جنبش مدارس منشور اعلام کرده اند. بر اساس گزارش مرکز ملی مطالعات خصوصی سازی در آموزش و پرورش، از آنجایی که مدارس منشور مستقل از سیستم های مدارس دولتی کار می کنند، مشمول الزامات خاصی نیستند، مانند داشتن معلمان کلاسی که توسط هیئت آموزشی دولتی تأیید شده باشند. منتقدان علاوه بر این ادعا می کنند که از آنجایی که آنها به اندازه یک مدرسه دولتی سنتی بودجه دریافت نمی کنند، مدارس منشور می توانند امکانات، لوازم و سایر منابع حیاتی ناکافی داشته باشند. نگرانی دیگر معلمان این است که مدارس منشور می توانند نابرابری بیشتری را با عدم پذیرش برخی از دانش آموزان بر اساس سطح درآمد، سطح توانایی یا سایر عوامل مشابه نشان دهند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در تات بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.