سه شنبه ۰۷ شهریور ۰۲

روانشناسی روابط از راه دور

روابط از راه دور می تواند بحث و جدل زیادی را در بین دوستداران ایجاد کند. آیا می توان "LDR" را برداشت؟ یا اینکه تا زمانی که یکی از شرکا وثیقه بگذارد، مسئله زمان است؟ اگر از یک روانشناس بپرسید، آنها به شما خواهند گفت که احتمال موفقیت یا شکست تقریباً یکسان است! روابط از راه دور می تواند به خوبی روابط "سنتی" که در آن هر دو طرف نزدیک به یکدیگر زندگی می کنند، عمل کنند. مطالعات نشان می دهد که عوامل مختلفی در "موفقیت" یک رابطه نقش دارند. نزدیک شدن به یکدیگر حتی ممکن است عاملی باشد که یک زوج را از هم جدا کند!

آیا روابط بلندمدت می تواند موثر باشد؟

بله، فاصله تنها یکی از عواملی است که به موفقیت یک رابطه کمک می کند. اعتماد، وفاداری، تعهد و طرز فکر نیز در این رابطه نقش دارند. زوج ها در روابط طولانی مدت ممکن است مجبور باشند روش های ارتباطی متفاوتی نسبت به دیگر زوج ها داشته باشند، اما تلاش آن ها می تواند در یک رابطه عاشقانه و سودمند پاداش داده شود.

چه چیزی باعث مرگ روابط از راه دور می شود؟

عدم اعتماد، عدم تعهد و طرز فکر منفی همگی می توانند LDR را از بین ببرند. این عوامل در هر رابطه ای نقش دارند، اما فاصله واقعا آنها را در معرض آزمایش قرار می دهد. اگر بتوانید اعتماد به شریک خود را حفظ کنید، کاملا متعهد باشید و ذهنیت مثبتی داشته باشید، در کنار هم خواهید ماند!

ایجاد اعتماد در روابط بلندمدت

اعتماد در مرکز هر رابطه ای قرار دارد. دلیل شماره یک بسیاری از کسانی که تصور می کنند LDR ها شکست می خورند، عدم اعتماد است. هنگامی که شما شریک زندگی خود را زیاد نمی بینید، نمی توانید مطمئن باشید که آن ها وفادار هستند. درست است که ما نمی دانیم شریک زندگی مان چه کاری انجام می دهد یا با چه کسی است. در تلاش برای محافظت از ما در برابر آسیب دیدن، مغز ما تمایل دارد همه جنبه های منفی را برجسته کند.

این ممکن است یک پاسخ طبیعی به فاصله باشد، اما پاسخی نیست که واقعیت را منعکس کند. وقتی فردی در یک LDR اعتمادی را که به شریک زندگی خود دارد کنار می‌گذارد و از این فرض پیروی می‌کند که شریک زندگی‌اش خیانت می‌کند، چه حقیقت داشته باشد یا نه، رابطه ممکن است با فشارهای جدی مواجه شود.

چگونه می توانید از این اتفاق برای روابط خود جلوگیری کنید؟ چند استراتژی برای ایجاد یک پایه اعتماد وجود دارد:

به هم قول بدهید و به آن ها پایبند باشید

در مورد مسئولیت پذیری و اهداف صحبت کنید

در تمام روابط خود فرد قابل اعتمادی باشید

علنا و صادقانه صحبت کنید

آسیب پذیری را تمرین کنید

حضور در جلسه مشاوره زوج و فرد

همه این تمرین‌ها احساس آرامش و راحتی نمی‌کنند، اما این چیزی است که روابط در مورد آن است! آنچه مهم است عبور از این لحظات با هم است. اعتماد را به عنوان پروژه ای که شما و شریکتان می توانید به عنوان یک تیم توسعه دهید، تلقی کنید، به جای اینکه آن را به عنوان ابری فراگیر که رابطه شما را تهدید می کند نگاه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در تات بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.